Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-27

Ny samarbetspartner: Mitsubishi Motors

Jag kan nu stolt presentera en ny samarbetspartner i Mitsubishi Motors:
Några av er har redan listat ut att jag åker ny bil och jag har fått några frågor på det. Numera åker jag nämligen i Nya Outlander från Mitsubishi, leverad av Mats Bilar och Mitsubishi Sverige. Det är en 6-växlad automat, Multi-select 4WD som drivs med en 2.2 liters DI-D dieselmotor. En broschyr hittar ni här om ni vill grotta ner er lite mer.

Jag gillar nya Outlander för att den rymmer min familj, mina cyklar samt att vi åker tryggt och skönt i den. Under 2012 hade jag förmånen att få åka Mitsubishi till ett par tävlingar, både Mitsubishi Motors och jag tyckte att detta var något vi kunde spinna vidare på och nu har det alltså landat i ett samarbete. Vilket jag givetvis tycker är väldigt spännande.

Så här skriver Mitsubishi Motors Sverige själva om samarbetet:
"- Mitsubishi Motors har konstaterat att många av våra kunder är aktiva och uppskattar att komma ut i naturen. Inte bara med sin bil utan även för egen maskin. Cykel är då ganska naturligt för oss. Säger Niclas Larsered, Marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige. - Att Sveriges befolkning även satsar på sin hälsa mer och mer, vill vi gärna vara med och främja. Därför anser jag att om vi kan hjälpa till att få motion i någon form mer tillgänglig för allmänheten så ska vi försöka att göra det. Cykel har då blivit ett naturligt val och genom Henriks blogg i kombination med Mitsubishi MTB Challenge (Långloppscupen) så känns det som att vi börjar närma oss så mycket vi kan. Emil Lindgren är även en av de som vi har samarbete med under 2013, berättar Niclas vidare."

Så här ser bilen ut:

I förra årets Outlander klämde vi, under en resa till Skåne tur och retur, in tre cyklar, fem cyklister och all vår packning i bilen på väg ner. På väg hem åkte vi fyra cyklister, med tillhörande cyklar och packning i bilen:
Mitsubishi har en egen bloggsida där Emil Lindgren, Erika Rosenbaum, Morgan Alling och Renata Chlumska håller läsarna uppdaterade om deras aktiva liv. Besök den gärna här: http://www.mitsubishibloggen.se

8 kommentarer:

  1. Grymt kul att du höjer statusen för Svensk cykel och snyggt jobbat att du landar ett sådant samarbete!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det gäller ju att dra sitt lilla strå till stacken...

      Radera
  2. Grattis till en grymt bra bil, kör själv den modellen som ni klämde in massor med prylar i på nedersta bilden, och jag måste säga att det är en underbar "sportbil" för oss med många och stora leksaker och vänner. Jag klassar in windsurfingprylar, cyklar, skidor mm. Åker till fjällen med familjen eller stora/långa vänner som även trivs i baksätet. Njut av bilen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det ska nog bli bra till alla cykelresor det här. :)

      Radera
  3. Gratulerar till bilen, Outlandern verkar ha hamnat i precis rätta händer och i rätt miljö!

    SvaraRadera