Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-23

Bra cykeldag!

Vi börjar väl med damerna, som sig bör. Emma Johansson blev nämligen trea i dagens Omloop Het Nieuwsblad. Hennes lagkamrat Tiffany Cromwell vann före Megan Guarnier och Emma. Fullständiga resultat hittar ni här.
Isabelle Söderberg blev 23:a, Hanna Nilsson 43:a, Martina Thomasson 44:a och Madelene Olsson blev 55:a. Av 173 startande så var det bara 64 som tog sig i mål.
Foto från Bart Hazens Twitter

I Holland körde Team People4you-UnaasCycling powered by Bliz en liten tävling på 120 kilometer där Michael Olsson kunde sticka solo ur en tätgrupp om fem cyklister för att ta lagets första seger.

Tobias Ludvigssons tävling i Frankrike blev inställd på grund av snö idag, så här såg det ut vid målet:

En annan som lyckats idag är ju givetvis jag, som brände av två tjugor på 288-291 watt. Efteråt körde jag en fyraminutare på 250 watt för att vispa ur benen lite. Snittpulsen i mina båda tjugominutersintervaller blev 167 och 172.

Innan interallerna så körde jag ett Ekblom Bak test igen. Det gick precis som förra gången, med enda skillnaden att jag var ett halvkilo lättare idag så testvärdet blev något bättre:

2 kommentarer: