Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2013-02-24

Bästa 4x4-passet

Där satt den

Före passet körde jag ännu ett Åstrand-test och hade två pulsslag lägre än jag haft på dom två tidigare tillfällena (129 istället för 131 på 200 watt), vilket givetvis ger bättre värden. Syreupptag på 5.32 liter räknat med 0.95-faktor, det ger på mina 71 kilo ett testvärde på 75. Borde ha kört ett Ekblom Bak nu när det ändå gick bra, så hade jag kanske kunnat nå över 60. Kanske har ett par veckors träning börjat ge resultat, eller så kanske jag har anpassat mig till testcykeln nu och därför gör bättre resultat?

Hade först tänkt avnjuta Kuurne-Brussel-Kuurne, sedan tänkte jag kolla Oostmalle-crossen och köra testcykel samtidigt. Men den stream-länken fungerade givetvis bara i Belgien. Så jag letade upp en tävling på Youtube och satte igång. 4x4 på 360 watt var målet, och jag klarade det! Förra lördagen så försökte jag med detta och klarade en på 360 och övriga tre på 352 watt. Om man går tillbaka lite i min blogg så kan man hitta ett 4x4 på 357 watt (19 april 2012) och ett pass 27:e januari 2011 där jag kört två fyror på 350 följt av två fyror på 360. Så detta är nog det 4x4-pass med mest watt som jag gjort under drygt två års tid.

Det bästa av allt: Det kändes bra och nästan kontrollerat.
Det kändes helt klart som om det fanns några fler watt i benen. Jag funderade på om jag skulle höja eller kanske köra en femte intervall, men jag kände att det fick räcka med att klara passet, ruskigt nöjd med det. Brände ändå av en minut på 400 watt efteråt i ren glädje. Nästa gång tänker jag försöka på drygt 360 watt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar