Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-10-02

Vill du vara med i Falu CK elit 2013?

Foto: Jyrgomatic

Foto: Henrik Öijer

I sommar har det varit en till tre falucyklister på tävlingarna i herrelitklassen, bortsett från på SM då vi var fem startande. Nästa år kommer vi nog vara minst fyra fem cyklister på dom flesta tävlingarna av rang. Detta är givetvis jättekul tycker jag som både ordförande och cyklist. Något som varit viktigt för mig som ordförande har varit att se till att vi i klubben har ett elitlag på tävlingarna och 2013 tycks bli året då det blir verklighet. Genom att vi blir fler så blir det roligare att tävla då man inte behöver göra tävlingen på egen hand utan det blir fler brickor att spela med. Dessutom får vi den där härliga gemenskapen som är så viktig. Genom att ha ett elitlag så visar vi också ungdomar och juniorer i klubben att det finns något att sträva efter och man vet att när man når elit-åldern så finns där ett lag.
Som det ser ut nu så är vi 6-9 cyklister i Falu CK som ska satsa på landsväg i herrelitklassen nästa år. Anledningen till att jag skriver detta inlägg är för att jag inte vill missa någon som kan vara intresserad, för jag tror mig veta att fler är intresserade. Vi kommer inte försöka värva till oss ett lag eller bli något nytt Team Cykelcity så här inledningsvis, utan förhoppningen är bara att vi blir ett härligt gäng som har kul på tävlingarna tillsammans. Och att vi gör några bra resultat givetvis.

- Vill du som cyklist bli en del av Falu CK Elit 2013? Mejla då till mig omedelbums och anmäl ditt intresse: henrikoijer@gmail.com
- Självklart är sponsorsamarbeten också något som är av intresse, samma mejladress gäller om ni har någon intressant produkt eller vill synas tillsammans med oss på annat vis nästa år och förhoppningsvis många år framöver.
- Känner du att du vill stötta oss genom någon ledarroll eller sköta något administrativt så är du också varmt välkommen.

1 kommentar:

  1. Är det inte lite vågat att skriva FUCK bak på cykelbyxorna?

    SvaraRadera