Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-10

Nyvaxad

Nyvaxad 29-tummare, inte illa!

Cykeln är redo och jag hoppas och tror att jag också är det. Jag skulle ljuga om jag sa att jag gjort allt jag kunnat för att vara i så bra form som möjligt inför morgondagen. Men vi som inte är elitare på riktig får ju jobba efter våra egna förutsättningar och prioriteringar.
Har faktiskt hunnit med ett 35-minuters rull idag också. Kändes väl inte toppen direkt, främst uppför. Tror dock att det kan ha med tyngdlagen att göra... Utför och på platten var det dock roligt att cykla. Tur att det är mest utför från Sälen till Mora och att värsta backen kommer först.

Min målsättning har jag funderat lite på faktiskt. Först och främst vill jag ju förbättra mig från förra året då jag var typ 84:a efter att ha börjat krokna på väg mot Evertsberg och sedan tog slut i Oxberg... I år har jag tränat mer än förra året, men har å andra sidan kört mindre MTB i år. Förra året var jag i en grupp som låg kring 30-35:e plats innan jag blev för trött. Har under sommaren tänkt att om jag skulle jag hamna topp 30 i år så skulle jag vara sjukt nöjd, topp 50 är också okej. Å andra sidan har formen inte varit tipptopp senaste veckorna så jag vet inte. Men hur formen har varit är ju skitsamma, det är imorgon som räknas.

Vi ses väl imorgon och lycka till alla som kör Cykelvasan!

2 kommentarer:

  1. Kör hårt och lycka till nu, cykeln ser snabb och fin ut!!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till. De andra är bättre och fler än förra året, liksom du så 50 är ett bra mål

    SvaraRadera