Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-08-14

Åtta timmar nattsömn

Barnen cyklade till dagis och jag gick i dimman som lättade

Att få sova så länge var verkligen välbehövligt, känner mig nästan som en ny människa. Smärtan i axlarna och nacken från helgens vurpa sitter nu bara kvar i höger axel, så det där är nog snart ett minne blott. När vi ändå är inne på hälsa så pratade jag med läkaren på vårdcentralen igår angående mitt öga, nu ska jag få en remiss och träffa en ögonläkare. Vore ju för härligt om jag kunde bli helt bra i ögat igen.

Igår cyklade jag ju till jobbet. Det blev en blöt tillställning och istället för att ta på mig dom blöta cykelkläderna och cykla hem i mer regn så tog jag bussen. Så idag ska jag cykla hem crossen, i solsken! Taktiskt slipad, det är jag det.

Nästa race för mig blir nog 9:e september då det bjuds på sverigecupavslutning i landsväg. Klassiska Anundsloppet i Västerås är det som står för den tillställningen och jag vill attackera där och jobba utbrytning.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till Västerås den 9/9... Antar att vi i sann Västeråsanda kan bjuda fin motvind över fälten... =)

    SvaraRadera
  2. Anundsloppet förevigt förknippat med höst o kallt!

    SvaraRadera