Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-04-08

Distanspass bredvid Jesper!

Idag satte jag mig inte på rullen på Jeppe utan försökte istället hålla mig bredvid honom under hela passet. Vi skulle åka en hel del grusvägar och den jeppen har ju inga skärmar så då vill man ju inte sitta bakom och bli skitig. Utöver grusvägar så var några backar inplanerade också så det blev väl en riktig fest det här.
Över Norlingberg ville jag inte släppa iväg honom så med 93% av maxpuls lyckades jag sitta i hans absoluta närhet över krönet. Han skulle ju ta det lugnt idag...
Många grusvägar var ganska mjuka och leriga, men där tog jag inga kort. Dels för att jag inte ville skita ner kameran men mest för att jag var fullt fokuserad på att ta mig framåt. En del frysta grusvägar och också någon mindre skogsväg och stig hann vi med. I Hackmora som var dagens andra rejäla backe blev vi störda av egen fotografering och rådjursspaning så där blev det ingen värre hets. I nästa långa klättring kände jag dock att jag inte hade något med tätstriden att göra idag. Det kändes verkligen som om Jeppe hade full koll på mig och han kunde nog lägga i både en och två växlar till om det skulle behövas. Men han är ju snäll å så och körde därför aldrig riktigt ifrån mig.
Vi passerade också Oxberg, Pizza-backen+ANNAT innan det var dags för sista backen utanför Källslätten, där tappade jag kedjan i botten av backen och tappade direkt ett avstånd som jag inte kunde hämta in. Jesper tog ändå i en del och jag blev ju i alla fall inte flera minuter efter så jag tar med det som något positivt.
Störst är ändå att jag inte behövde sitta och vila på Jeppes rulle idag. Visst, det tog nästan kål på mig, men jag klarade det. Ska man lära sig att powerdistansa så lär man ju öva på det.
Frusen grusväg, Jesper och Gopa på andra sidan sjön Gopen

Här rekar vi bana inför höstens MTB Uphill-tävling må ni tro!

Ja, ni förstår ju att jag inte har det lätt

Här skulle man bo!

Rådjursspaning!

Fem stackare instängda i en hage. Men oroa er ej, de lyckades ta sig ut innan vi blåste vidare.

På väg mot nästa berg...

Några finbackar hann vi med i alla fall

Här åkte vi

Tid: 3:23:21
Sträcka: 84.74 km
Snitt/maxpuls: 154/183 (79/93%)
Snitt/maxhastighet: 25.0/63.7 km/h
För er som vill nörda lite extra så hittar ni dagens Garmin-siffror hittar ni här.

Efter Tom Boonens uppvisning på dagens Paris-Roubaix kan jag bara konstatera följande: hur SNABB han är, hur STARK han är, hur MÄKTIG han är, hur SJUKT det var.

2 kommentarer:

  1. Tredje bilden... En tempobåge på det där så!

    SvaraRadera
  2. Skönt att Jesper både verkar vara en riktig kraftkarl och dessutom kollega till mig :-)

    SvaraRadera