Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2012-01-06

Gruppcyklingen i 08

Vi blev totalt tio cyklister (Viktor, Nypan, Matte, Staffan, Markus, Pilen, Calle, Micke, Johan och jag) som gjorde "Lilla Roslagen" idag. Rundan blev ca: 75 km lång och snitthastigheten kring 27 km/h. För egen del fick jag ihop 80.45 km på 3 timmar med en snittpuls på 156. Det kändes att jag varit dödssjuk och helförstörd sedan Rapha Festive 500, för pulsen var riktigt hög idag. Försökte hålla tillbaka och sitta mycket på rulle eftersom jag inte riktigt är 100% än. Min förhoppning var att passet åtminstone skulle rätta till mina ben och min rygg. Så här i efterhand känns kroppen otroligt mycket bättre, så passet var ju lyckat i det avseendet. Hur det blir med snorandet och hostan får vi väl se... När jag inte försökte hålla tillbaka och sitta på rulle så attackerade jag ett par gånger. Just att hålla tillbaka och köra passivt är ju verkligen inte mina styrkor.
Egentligen är jag för trött för att blogga, men jag gör detta för er skull! Det var svinfint idag med -3 och strålande solsken. Vi fick se djur, stock, gubbar +ANNAT så det var en mycket bra runda även om vi inte fick se några getter. På slutet blev några ben lite tröttare än andra och några spurter och powerbackar satt som en pastejmacka. Kul att så många ville komma, det här gör vi om nästa gång jag är i byn! Nu till det viktiga: Bilderna!

Nu med två bilder från Bigmollo också!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder. Det här gör vi om. Men då måste vi verkligen hitta getter!
    /J

    SvaraRadera
  2. Väggen var nära idag efter dom sista power backarna. Trötta ben och en kropp som skrek efter socker.
    En kanon runda helt enkelt.
    /->

    SvaraRadera
  3. Riktigt sköna bilder från en bra vinterrunda.. :)

    SvaraRadera