Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-03-28

Mitt besök hos Monark Exercise AB

Jag var ju i metropolen Vansbro för att säga hej och kolla storlekar på Bianchicyklar, fick då en gratis rundtur i deras lokaler. Hade ju med mig kameran och tyckte att jag tog många bilder, ändå önskar jag att jag tagit så många fler. Nåväl, här kommer några.
Säg hej till Doris, Doris ser till så Monarkcyklarna har raka och stabila hjul.

Där står några modeller av testcyklar som inte längre produceras. Den svarta är en kopia på deras första serietillverkade kammarvelociped. Fotot är taget från deras utvecklingsrum där alla nya hemligheter tas fram och testas. Men där tog jag inga bilder. Vet inte om jag får skriva så mycket heller om det faktiskt. Men dom har lite nytt på gång hos Monark, det kan jag nog skriva i alla fall.

Här kan man bli lack för mindre

Det svänger om dessa bromshjul

Fler som pendlar

Vacker inramning

Tänk om man fick testa dom här ramarna...

Monteringslinjen, det är här allt händer. Fast inte just när jag var där för då hade de lunch.

Handbollslandslagets signaturer, de hade en med Detroit Red Wings autografer på någonstans också. Tänk så glada de blir om jag skickar en signerad kåpa!

Ett rum med alla Bianchis modeller som säljs i Sverige, utom en. Kan ni lista ut vilken som saknas?

"Min" MTB

Ni undrar säkert hur ramen kan vara så styv trots att den är så lätt. Det beror på denna förstärkning på insidan av rören.

Bak och fram

Fräser. Vitt rött och svart funkar alltid.

Vita bromsar, röda däck. Det är detaljerna som gör det.

Bianchis cross Zurigo. Bianchi tillverkar en cross i dyrplast med, men den säljs endast om kund frågar efter den och ingår inte i det ordinarie svenska utbudet.

Bianchi Sempre

Olika Bianchitröjor

5 kommentarer:

  1. http://www.metro.se/nyheter/han-vann-sm-i-ordvitsar/EVHkcy!dqZzlCqULtGfA/

    Det var inte du som vann sm?. Det kanske var lika bra så att du inte fick för dig att sadla om. Det skulle blivit ett ramaskri. Men hos Monark blev det väl en och annan Skrattsalva (tore)? Eller snackade du slang så att inge fattade?

    Nu är jag helt däckad och måste styra hemåt.

    SvaraRadera
  2. Haha grumma ordisar =D
    Grum MTB åsså, men den har för små hjul ser det ut som... Ser ut att vara 26" barnhjul ;)

    SvaraRadera
  3. Cykel som saknas är naturligtvis deras bancykel!
    Annars hade väl dom skickat en till mig för test!!

    SvaraRadera
  4. nam nam nam *dreggel dreggel*

    SvaraRadera
  5. Tack för en fin rundvandring! Massa fina fina cyklar... :)

    SvaraRadera