Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2011-03-04

Dagens träning: 4x4 @ 333 W

Börjar ju bli lite standard nu. Idag kändes det ändå som om jag snart är redo för en höjning. Ska bara bli lite starkare först. Kanske att jag kan höja om jag skulle råka träna på en humanare tid på dygnet, men sådant där sysslar jag inte med. I helgen tänkte jag smaka två till testcykelpass, så nästa vecka är jag nog skitstark. Jag väger ju runt 70 och kör alltså på lite drygt 330W, som en jämförelse väger väl Darvell runt 63-64 kg och kör väl kring 400W nu. Det är motionär och svenska mästarn det.

5 kommentarer:

  1. Snyggt att ligga ner och cykla så där. :-)
    Om jag tyder staplarna rätt har jag har större skillnad på pulsen på intervallerna. Ca 10 högre slutpuls på sista än första. Åsikter? Kommentarer? Fråga Micke?

    SvaraRadera
  2. Och jag som är en lat gubbe drar 340W, ändå skulle du cykla i åttor runt mig, så watt är kanske inte så wiktigt.

    SvaraRadera
  3. Tille: Jag TROR att det kan bero på att du troligtvis är tröttare på sista och därmed har sämre rörelseekonomi, du tar i mer för samma effekt än på den första intervallen då du var pigg. Du är antagligen också varmare och har svettats en del. Mer blod i huden då för avkylning och hjärtat får slå några extra slag för att syresätta musklerna. Det kan ju också vara så att du helt enkelt tar i lite mer på sista intervallen för att du vet att allt snart är över...

    SvaraRadera
  4. Det låter rimligt. Men varför gäller inte det dig då? Blir inte du varm och trött?

    SvaraRadera
  5. Jag önskar att jag kunde säga nej här... Om du fläskar på några fler watt från första så kanske du får en jämnare nivå på pulskurvorna. Snitt/maxpuls under mina intervaller var: 173/182, 175/184, 175/183 och 175/184

    SvaraRadera