Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2009-01-17

Dagens tur.

Pia, Jesper, Oscar, Mattias, Magnus och jag rullade iväg från Posten. Många snälla kommentarer växlades och vi öste beröm över varandra.
I Sågmyra åkte Jesper och Pia till "fiket". Vi andra tog en sväng över berget. Mattias gjorde flasktricket på Magnus så han gick i isgatan. Jag sprätte till på ett spurtpris som bara jag var intresserad av. Plågade mig vidare, då pigga ben och kass blodvolym ger hög puls utan större ansträngning. När jag var riktigt trött och ville vika ner mig drog jag igång en spurt i spurten. Smakade kyckling.
Oscar och Magnus skulle åka fem timmar, sa dom. Men Magnus hade sönder däcket och tappade luften, så efter slangbyte tog han det säkra före det osäkra och åkte hem med Mattias och mig.
Mattias drog upp en spurt på tallenspurten, jag spurtade om honom och Magnus spurtade förbi mig...

Gårdagens data:
Runda: Gamla fruns väg - Grycksbo - Bjursås - Sågmyra - Rexbo - Smedsbo - Hem
Tid: 2.48.16(effektiv tid)
Snittpuls: 148 (75.5% av maxpuls)
Högsta puls: 195 (99.5% av maxpuls)
Tid i zon 1(65%-75% av maxpuls): 1.10.00
Tid i zon 2(75%-85% av maxpuls): 1.18.03
Tid i zon 3(85%-90% av maxpuls): 8.29
Tid i zon 4(90-100% av maxpuls): 3.56
Distans: 68.8 km
Snitt och maxhastighet: 24.6/57.4
Stigningsmeter: 595
Temperatur: -6
Väder: Molnigt med några luckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar